نصب آسانسور در ساختمان قدیمی
نوشته شده توسط : آسانسورچی

نصب آسانسور در يك ساختمان قديمي سه يا چهار طبقه و فاقد آسانسور كيفيت زندگي ساكنان را متحول ميكند. براي افراد سالخورده و دچار محدوديت حركتي رفاه و آسايش و براي جوانان جلوگيري از فرسايش مفاصل را به ارمغان مي آورد و با افزايش بهاي ساختمان چند برابر هزينه ي پرداخت شده از سوي مالكان را در هنگام فروش به آنها باز ميگرداند.

طي سالهاي گذشته تقاضا براي نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي رشد فزاينده اي داشته و با پيشرفت تكنولوژي امكان نصب و راه اندازي آسانسور در بسياري از اماكن كه پيش از اين نصب آسانسور در آنها مقدور نبود فراهم گرديده است.

در طي اين مقاله سعي شده تا در قالب پاسخ به پرسشهاي متداول در اين زمينه ، ابهامات در خصوص نصب و راه اندازي آسانسور در ساختمان هاي قديمي برطرف گردد.

1) آيا امكان نصب آسانسور در تمامي ساختمان هاي قديمي وجود دارد ؟

پاسخ : جهت نصب آسانسور در هر ساختماني ، اعم از مسكوني ، اداري ، تجاري ، انبار و غيره نياز به بازديد ساختمان از سوي كارشناسان شركت نصاب وجود دارد و بايستي مواردي از قبيل مقاومت سازه ساختمان و امكان تقويت آن ، وجود محل مناسب براي نصب و ساير موارد فني كنترل گردد. با توجه به پيشرفت تكنولوژي و وجود سيستم هاي بالابر جديد در حال حاضر امكان نصب آسانسور در اكثر بناهاي قديمي وجود دارد و فقط بايستي نوع و روش مناسب توسط شركت هاي داراي مجوز ، عضو سنديكا و داراي تجربه ي لازم در خصوص نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي مشخص شود.

حداقل فضاي مورد نياز بزاي نصب آسانسور 100 در 160 و يا 145
در 145 ميباشد و در اندازه هاي پايين تر از 120 در 120 قابل اجرا نميباشد

2) نصب آسانسور در ساختمانهاي قديمي در چه مكانهايي امكان پذير است ؟

پاسخ : متاسفانه در اقلب ساختمان هاي قديمي محلي براي نصب آسانسور در آينده تعبيه نشده است و چالش اصلي براي نصب آسانسور در چنين ساختمان هايي امكان سنجي و يافتن محل مناسب براي نصب آسانسور مي باشد. چنانچه در بين راه پله ها فضاي نور گير با متراژ وجود داشته باشد بهترين شرايط براي نصب آسانسور فراهم است.

 





:: برچسب‌ها: نصب , آسانسور , در , ساختمان , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: